Termin naborów wniosków
Rozpoczęcie naboru wniosków:
13 maj 2025
Zakończenie naboru wniosków:
24 czerwiec 2025
Na co można otrzymać dofinansowanie?
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty obejmujące działania ukierunkowane na wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych, w szczególności poprzez udział w wydarzeniach targowych wskazanych na liście wydarzeń targowych, na których będą realizowane stoiska narodowe dla sektora, w który wpisuje się projekt, opublikowanej na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz wyjazdowych misjach gospodarczych, w celu promowania marki produktowej wnioskodawcy i Marki Polskiej Gospodarki.
Działania promocyjne, których koszty mogą być finansowane w ramach projektu to:
- udział wnioskodawcy w targach ze stoiskiem narodowym w charakterze wystawcy;
- wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w targach w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji;
- kampanie promocyjne.
Kto może otrzymać dofinansowanie?
Mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), prowadzące działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które wpisują się w jeden z następujących sektorów gospodarki:
• Sektor medyczny i farmaceutyczny
• Sektor budowy i wykańczania budowli
• Sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
• Sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ)
• Sektor IT/ICT
• Sektor przemysłu kreatywnego
• Sektor kosmetyczny
• Sektor maszyn i urządzeń
• Sektor meblarski
• Sektor motoryzacyjny
• Sektor pojazdów szynowych
• Sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
• Sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
• Sektor lotniczo-kosmiczny
• Sektor spożywczy
Do wniosku o dofinansowanie należy załączyć sprawozdanie z działalności badawczo-rozwojowej PNT-01 lub PNT-02 lub PNT-02u składane do GUS za co najmniej jeden rok w ciągu ostatnich trzech lat.
Wielkość dofinansowania:
Maksymalny poziom dofinansowania projektu w ramach naboru wynosi 50%
Dofinansowaniem mogą być objęte poniższe wydatki:
1) Koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie obejmują koszty:
a) wynajmu stoiska (powierzchni wystawienniczej);
b) zaprojektowania i wykonania zabudowy lub zakupu gotowych, zindywidualizowanych elementów zabudowy lub wynajmu zabudowy stoiska;
c) nabycia oraz instalacji na stoisku wystawienniczym trwałego i widocznego elementu dekoracyjnego uwzględniającego założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki;
d) transport i ubezpieczenie zabudowy lub jej elementów;
e) wynajmu sprzętu niezbędnego do prezentacji oferty na stoisku;
f) obsługi stoiska, w tym usługi tłumaczenia w celu prezentacji oferty, koszty mediów oraz koszty utylizacji odpadów związanych z utylizacją stoiska wystawowego.
2) Koszt udziału pracowników wnioskodawcy w targach obejmują koszty:
• diet
• ubezpieczenia uczestników podróży na czas wyjazdu służbowego;
• uzyskania niezbędnych wiz;
• zakupu noclegów;
• transportu w tym zakupu biletów lotniczych, kolejowych, autobusowych, promowych lub wynajem lub wykorzystanie samochodu jako środka umożliwiającego dojazd na miejsce docelowe, oraz wymagane opłaty dodatkowe, w tym za bagaż i nadbagaż, wybór miejsca w samolocie, parking, winiety, przejazd autostradą lub inną płatną drogą lub wynajmu lub wykorzystania samochodu jako środka umożliwiającego komunikację miejscową;
• dojazdów środkami komunikacji miejscowej lub wynajmu lub wykorzystania samochodu jako środka umożliwiającego komunikację.
3) Wydatki dotyczące wyjazdowej misji gospodarczej
4) Wydatki dotyczące kampanii promocyjnej
W ramach projektu wnioskodawca może zaplanować kampanię promocyjną związaną z udziałem w wydarzeniach targowych (jako wystawca lub w związku z wyjazdową misją gospodarczą). Przez kampanię promocyjną należy rozumieć zespół działań marketingowych, odbywających się w elektronicznych mediach masowych, mających na celu dotarcie do wybranej grupy docelowej.