Przygotowanie planu rozwoju eksportu
Plan rozwoju eksportu jest planem marketingowym wprowadzenia produktów lub usług na wybrany rynek zagraniczny bądź kilka rynków zagranicznych jednocześnie. Plan rozwoju eksportu pozwala w sposób przejrzysty zebrać i usystematyzować informacje i fakty o rynku zagranicznym, na którym Państwa firma zamierza działać, a następnie zaplanować właściwą strategię w zakresie produktu, ceny, dystrybucji czy też promocji oraz przygotować harmonogram działań niezbędnych do osiągnięcia zamierzonych celów.
Żadna działalność nie jest zbyt mała aby nie móc ująć jej w planie rozwoju eksportu.
Przykładowa zawartość planu rozwoju eksportu
NDA (ang. non-disclosure agreement) to umowa poufności zawarta pomiędzy co najmniej dwiema stronami, które zobowiązują się do wymiany poufnych materiałów lub wiedzy z zastrzeżeniem ich dalszego nierozpowszechniania.
- Analiza konkurencyjna przedsiębiorstwa pod kątem produktów
- Wybór rynków docelowych dla działalności eksportowej
- Podstawowe informacje o wybranych rynkach docelowych
- Opis bieżącej sytuacji przedsiębiorstwa w najważniejszych obszarach funkcjonowania oraz prognoza rozszerzenia działalności z uwzględnieniem rozwoju poprzez eksport
- Analiza SWOT produktów eksportowych na poszczególnych rynkach docelowych
- Opis celów i strategii eksportowej
- Działania niezbędne dla realizacji celów polityki eksportowej
- Szacowana wielkość kosztów oraz wstępny harmonogram wdrażania strategii eksportowej