Dotacja: Wsparcie internacjonalizacji przedsiębiorstw (woj. łódzkie)

Spis treści

Termin naborów wniosków

Rozpoczęcie naboru wniosków:
14 listopad 2024

Zakończenie naboru wniosków:
20 grudzień 2024r. godz.12.00

Na co można otrzymać dofinansowanie?

Nabór wniosków jest skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, planujących zwiększenie swojego potencjału eksportowego poprzez m.in.: usługi doradcze dla MŚP, analizę możliwości wejścia na rynki zagraniczne, wdrożenie strategii wejścia przedsiębiorstwa na rynek zagraniczny. Działania zmierzające do internacjonalizacji powinny dotyczyć wprowadzenia nowych lub już istniejących produktów (wyrobów lub usług) przedsiębiorstwa na nowe zagraniczne rynki zbytu. Pomoc nie może być udzielona na realizację projektu dotyczącego działalności handlowej (handlu obcymi wyrobami lub obcymi usługami).

Kto może otrzymać dofinansowanie?

Mikro-, mali i średni przedsiębiorcy (MŚP) posiadający na dzień złożenia wniosku siedzibę lub stałe miejsce wykonywania działalności na terenie woj. łódzkiego.

Wielkość dofinansowania:

  • 85% dla wydatków finansowanych w ramach pomocy de minimis lub
  • dla wydatków finansowanych z pomocy publicznej: max 50%

Minimalna kwota wydatków kwalifikowalnych projektu wynosi: 300 000,00 zł

Maksymalna kwota dofinansowania projektu wynosi: 1 000 000,00 zł.

Dofinansowaniem mogą być objęte poniższe wydatki:

  • koszty opracowania koncepcji wprowadzenia nowych produktów (wyrobów lub usług) na rynki docelowe, zawierającej m.in: określenie rynków docelowych dla działalności eksportowej wnioskodawcy; analizę pozycji konkurencyjnej wnioskodawcy na danym rynku; analizę wejścia na rynek docelowy przeprowadzoną w oparciu o analizę aktów prawnych, procedur, zwyczajów, praktyk handlowych i zasad warunkujących dostęp produktów do rynku; rodzaje działań koniecznych do wejścia na nowe rynki zbytu – wydatek stanowić może nie więcej niż 10% wydatków kwalifikowalnych projektu,
  • koszty związane z udziałem w targach, wystawach, w tym wydatki na:
    • wynajem sprzętu, pomieszczeń lub powierzchni wystawienniczej,
    • projekt i zabudowę stoiska wystawowego lub ekspozycji, jego organizację i obsługę techniczną,
    • wpis do katalogu targowego, wystawowego, opłaty rejestracyjne,
    • wstęp na targi lub wystawy,
    • reklamy w mediach targowych,
    • obsługę organizacyjną udziału w wystawach, targach,
    • transport eksponatów, innych materiałów lub produktów (wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną),
  • koszty usługi tłumaczeń wraz z prawami autorskimi,
  • koszty podróży służbowych dla nie więcej niż trzech przedstawicieli uczestniczących w targach, imprezach wystawienniczych lub misjach gospodarczych (transport, zakwaterowanie, ubezpieczenia i wizy, z wyłączeniem wyżywienia)
  • koszty przygotowania projektu i produkcji indywidualnych materiałów promujących produkty lub usługi MŚP (np. przygotowanie i druk materiałów promocyjnych, broszur, katalogów, folderów reklamowych zawierających ofertę handlową, prezentacje multimedialne, filmy instruktażowe, materiały testowe rozdawane w czasie imprezy wystawienniczej),
  • zakup usług doradczych związanych z wyszukiwaniem i doborem partnerów na rynkach docelowych, w tym w zakresie określenia, wyselekcjonowania, sprawdzenia wiarygodności grupy docelowej potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych (pozycja ta nie obejmuje usług pośrednictwa handlowego oraz doradztwa związanego z bezpośrednim uczestnictwem doradcy w negocjacjach),
  • zakup usług w zakresie organizacji spotkań z wyselekcjonowanymi potencjalnymi partnerami handlowymi,
  • koszty usług doradczych w zakresie tworzenia regulaminów usług, gwarancji produktowych i innych dokumentów niezbędnych dla wprowadzenia produktu na nowy rynek,
  • koszty usług doradczych w zakresie uzyskania ochrony własności przemysłowej za granicą, odnoszące się do produktów przeznaczonych do sprzedaży na rynkach zagranicznych.